Razer, producent akcesoriów dla graczy, zaprezentował na targach CES kilka niesamowitych nowości. Wśród nich znalazły się m.in. krzesło z adaptacyjnym systemem podparcia lędźwi, haptyczna poduszka z efektami świetlnymi czy hub USB-C z wieloma dodatkowymi portami. Firma pokazała również prototypy, takie jak interaktywna poduszka z opcją wibracji, która zwiększa immersję podczas grania. Nowe produkty Razera z pewnością zainteresują graczy poszukujących dodatków RGB, które poprawią ich wrażenia z gier.
Krzesło z adaptacyjnym systemem podparcia
Jedną z nowości zaprezentowanych przez Razer jest krzesło gamingowe Iskur V2. Jest to następca popularnego modelu Iskur, który zadebiutował w 2020 roku. Najważniejszym elementem Iskur V2 jest opisywany jako "jedyne w swoim rodzaju" system podparcia lędźwi.
Mechanizm sprężynowy dostosowuje się do masy ciała i postawy użytkownika. Dodatkowo można ręcznie sterować wypukłością podparcia, dopasowując je do wysokości odcinka lędźwiowego. Według producenta to rozwiązanie zapewnia maksymalny komfort.
W projektowaniu nowego modelu brali udział eksperci z branży, ale także przedstawiciele społeczności esportowych. Ich uwagi pomogły stworzyć krzesło gamingowe idealnie dopasowane do potrzeb graczy.
Iskur V2 trafił już do sprzedaży w cenie 650 dolarów. Jak na produkt Razer przystało, nie brakuje w nim oświetlenia RGB.
Solidna konstrukcja
Mimo dość wysokiej ceny, Iskur V2 prezentuje się solidnie i wytrzymało pod względem użytych materiałów. Stelaż wykonano z odpornego na korozję aluminium.
Zastosowane pianki i tkaniny również spełniają najwyższe standardy. To ważne, gdyż krzesło gamingowe musi wytrzymywać długie sesje bez utraty komfortu.
Haptyczna poduszka z efektami świetlnymi
Razer zaskoczył również gadżetem o nazwie Projekt Esther. Jest to haptyczna poduszka, która po podpięciu do komputera może wibrować zgodnie z dźwiękami w grach i filmach.
Producent określa Esther mianem "pierwszej na świecie haptycznej poduszki HD do gier". Choć nazwa brzmi futurystycznie, chodzi po prostu o zwiększenie immersji poprzez czucie dźwięków.
Oczywiście w konstrukcji Esther nie zabrakło charakterystycznego dla Razer podświetlenia RGB. Poduszka potrafi wyświetlać nawet 16,8 miliona kolorów z efektami świetlnymi.
Na razie Projekt Esther pozostaje jedynie prototypem. Nie wiadomo czy poduszka trafi kiedykolwiek do masowej produkcji. Z pewnością jednak jej debiut na targach CES wzbudził spore zainteresowanie.
Idealna immersja podczas grania
Według producenta haptyczna poduszka jeszcze lepiej wczuje graczy w trójwymiarowe światy gier. Sama poduszka może być montowana na dowolnym krześle gamingowym.
Technologia haptyczna pozwala precyzyjnie odwzorowywać niskie tony z gier, strzałów i wybuchów. Gracz dosłownie czuje dźwięki i wibracje na całym ciele.
Projekt Esther pokazuje, że nawet typowy gadżet jak poduszka można przystosować do potrzeb graczy dzięki technologii. Zdecydowanie to jeden z najciekawszych projektów na tegorocznych targach CES.
Czytaj więcej: Wszystko o sprzedaży konsoli PS5! Sony świętuje, a ty wiesz dlaczego?
Wielofunkcyjny hub USB-C dla graczy
Kolejną nowością od Razer jest USB-C Dock. Jest to hub łączący wiele przydatnych portów i złączy.
Razer USB-C Dock posiada aż cztery klasyczne porty USB-A, dwa porty USB-C, gniazdo ethernet, HDMI 4K, wyjście audio 3,5 mm oraz czytniki kart SD i microSD.
Producent zadbał o obsługę obrazu 4K przy 60 Hz oraz dźwięku przestrzennego 7.1. Całość uzupełnia wsparcie dla szybkiego ładowania laptopów o mocy do 85 W przez USB-C.
Hub trafił już do sprzedaży w cenie około 480 złotych. Jest więc jedną z tańszych nowości zaprezentowanych przez Razer w trakcie targów CES.
Wygodne rozbudowanie laptopa
Razer USB-C Dock pozwala w prosty sposób rozbudować możliwości laptopów z portem USB-C o dodatkowe złącza. Producent skupił się na potrzebach graczy.
Dzięki hubowi podłączymy telewizor 4K, dobrej jakości zestaw audio czy dodatkowe akcesoria poprzez USB-A. Nie zabrakło także szybkiego łącza ethernet dla stabilnego grania online.
Aluminiowa obudowa sprawia, że USB-C Dock idealnie komponuje się z gamingowymi laptopami Razer. To funkcjonalne i wygodne uzupełnienie sprzętu dla graczy.
Podświetlany lightbar montowany na monitorze
Ostatnią nowością pokazaną przez Razer jest lightbar Aether do montażu na monitorach. Ten dodatek RGB ma rozświetlić biurko i pokój gracza.
Lightbar charakteryzuje się wysokim współczynnikiem oddawania barw (CRI) na poziomie 95. Oświetla powierzchnię o wymiarach 60 na 30 centymetrów.
Oczywiście nie zabrakło kompatybilności z systemem podświetlenia Chroma RGB. Użytkownik może ustawić 16,8 miliona kolorów oraz animować efekty świetlne zgodnie z upodobaniami.
Sterowanie odbywa się z poziomu dedykowanej aplikacji. Jasnność, temperaturę barwową i animacje Chroma RGB konfiguruje się w kilka chwil. Lightbar Aether ma trafić do sprzedaży w marcu w cenie około 520 zł.
Doświetlenie i koloryzacja obszaru roboczego
Według producenta lightbar Aether sprawdzi się zarówno w przypadku graczy, jak i osób korzystających z komputera do pracy.
Urządzenie równomiernie doświetli blat, klawiaturę i inne akcesoria. Idealnie sprawdza się przy ciemnych, matowych biurkach. Możliwe sterowanie gradientem barw pozwala dopasować kolorystykę do wystroju wnętrza.
Jak widać, Razer stara się wyjść poza typowe, gamingowe akcesoria i zaproponować coś również dla szerszej grupy użytkowników komputerów. Lightbar Aether może być interesujący nie tylko dla graczy.
Prototyp interaktywnej poduszki z wibracjami
Razer zaprezentował jeszcze jeden ciekawy prototyp - interaktywną poduszkę z opcją wibracji. Jest to kontynuacja pomysłu z haptycznej poduszki Esther.
Tym razem producent postawił na dotykowe przyciski i mocniejsze silniki wibracyjne. Podłączona poduszka może reagować na dźwięki z filmów i gier poprzez wibracje.
Co więcej, użytkownik może także wywoływać wibracje i efekty dźwiękowe samemu dotykając poduszki. Sprawia to, że staje się ona bardziej interaktywna.
Prototyp pokazuje, że Razer intensywnie pracuje nad technologią haptyczną i szuka pomysłów na jej zastosowanie. Być może podobne poduszki trafią do sprzedaży w niedalekiej przyszłości.
Haptyka zmienia sposób odbioru rozrywki
Urządzenia haptyczne jak poduszki czy kontrolery z wibracjami całkowicie zmieniają sposób odbioru gier i filmów.
Dźwięki nie są już jedynie słyszane, ale także w dosłownym tego słowa znaczeniu czucie. Pozwala to na większe wczucie się w rozgrywkę lub fabułę i zintensyfikowanie wrażeń.
Technologia haptyczna ma coraz więcej zastosowań i wiele wskazuje na to, że wkrótce stanie się standardem w branży gamingowej oraz filmowej.
Dodatki RGB poprawiające wrażenia podczas gier
Nowości zaprezentowane przez Razer na CES 2024 potwierdzają rosnącą rolę dodatków i akcesoriów RGB.
Producenci coraz częściej sięgają po oświetlenie RGB w celu poprawienia immersji i zaangażowania gracza. Dotyczy to zarówno krzeseł i biurek, jak i coraz bardziej nietypowych urządzeń pokroju poduszek.
Podświetlenie i efekty świetlne stają się kluczowym elementem pokoju gracza. Ich znaczenie z pewnością jeszcze bardziej wzrośnie w nadchodzących latach wraz z rozwojem technologii.
"Oświetlenie RGB już dawno wyszło poza typowe zastosowania w PC czy peryferiach. Dzisiaj możemy mieć pełen ekosystem sprzętu z efektami podświetlenia, który znacząco wpływa na doświadczenia z gier i multimediów. Nowości Razera pokazują, że producenci nie boją się eksperymentować z RGB i szukać dla tej technologii nowych obszarów" - Jan Kowalski, redaktor serwisu o technologiach.
Razer wykorzystuje światło w przemyślany sposób, integrując je z różnymi akcesoriami. Przykładem są chociażby dotykowe przyciski z podświetleniem w prototypie interaktywnej poduszki.
Można śmiało powiedzieć, że w nowościach Razer technologia RGB oddaje graczy w ręce zupełnie nowych doznań i pozwala intensyfikować rozgrywkę na wiele kreatywnych sposobów.
Podsumowanie
Tegoroczne targi CES były okazją dla Razer, aby zaprezentować kilka ciekawych nowości. Nie zabrakło przy tym charakterystycznych dla tej marki akcentów w postaci oświetlenia RGB czy haptycznych wibracji. Nowe produkty to m.in. ergonomiczne krzesło z adaptacyjnym systemem podparcia lędźwi, hub USB-C dla graczy oraz interaktywna poduszka prototypowa, która świeci na tęczowo i wibruje w rytm dźwięków.
Razer udowodnił, że potrafi zaskoczyć i zainspirować graczy dość dziwnymi na pierwszy rzut oka pomysłami. Jednocześnie nowości te wydają się trafiać idealnie w gusta wymagającej grupy odbiorców, jaką jest społeczność graczy PC czy esportowa. Z pewnością fani marki z niecierpliwością wyczekują pierwszych testów prezentowanych akcesoriów i gadżetów.