Jeszcze do niedawna, gdy na infolinii zamiast człowieka odzywał się automat, wiele osób dosłownie przewracało oczami. Nic dziwnego, skoro rozmowa z robotem często kończyła się brakiem pomocy i irytacją. Dziś jednak voicebot AI zmienia zasady gry. Nie jest już tylko uzupełnieniem zespołu obsługi – w niektórych firmach bywa jego najlepszym zawodnikiem, wykonując pracę wielu konsultantów. Jak to możliwe i co zrobić, by wprowadzić do przedsiębiorstwa obsługę klienta klasy premium? Sprawdź!
Nowoczesna obsługa zaczyna się od... słuchania
Wysoka jakość obsługi klienta to nie tylko miły głos po drugiej stronie słuchawki. To także szybkość reakcji, zrozumienie intencji i skuteczne załatwienie sprawy. Dokładnie to robi voicebot oferowany np. przez firmę Apifonica. Działa dosłownie z prędkością światła, natychmiast reagując na wypowiedź klienta. Bez problemu radzi sobie z różnymi akcentami, niewyraźną mową czy hałasem w tle. Można mu nawet wejść w słowo – i nie, nie straci wątku. Aktywne słuchanie to jedna z jego największych zalet, dzięki którym znalazł zastosowanie w wielu firmach i różnych branżach.
Standardy premium z pomocą voicebota
Nie ma dwóch takich samych firm. Dlaczego więc voicebot miałby działać w każdej z nich tak samo? Właśnie dlatego tak ważna jest personalizacja asystenta głosowego. Scenariusze są szyte na miarę i regularnie aktualizowane przez zespół doświadczonych voicebot designerów. Dzięki temu voicebot nie tylko rozumie klienta, ale także znakomicie odnajduje się w realiach firmy, w której działa. Potrafi prowadzić dynamiczne rozmowy, bez powtórzeń i zacinania się – jak doświadczony konsultant, tylko bez konieczności robienia sobie przerw, chorób czy wyjazdów na wakacje.
I co ważne – nie zapomina, że głównym celem rozmowy nie jest small talk, a załatwienie sprawy. A z tym radzi sobie na medal: zamyka od A do Z aż 80% z nich (i to bez udziału człowieka).
Inteligencja, która nie rozprasza
AI potrafi dużo, ale sekret tkwi w tym, aby wiedzieć, jak i kiedy z niej korzystać. Właśnie dlatego voicebot nie zasypuje rozmówcy dygresjami. Dzięki funkcji Inteligentne Reakcje z wdziękiem wraca do tematu, nawet gdy klient odpłynie w żart albo zapyta o pogodę w Lizbonie w trakcie zgłaszania reklamacji.
Efekt? Voicebot pozostaje elastyczny i podąża za kierunkiem rozmowy wyznaczonym przez klienta. Wszystko po to, aby doświadczenie konsumenta było maksymalnie pozytywne. W tym przypadku CSAT na poziomie 75%, którym może pochwalić się asystent głosowy od Apifonica, mówi sam za siebie.
Technologia to nie wszystko – liczy się zaplecze
Za zaawansowaną technologicznie platformą stoi sztab doświadczonych profesjonalistów – voicebot designerów i programistów, którzy pilnują, aby asystent głosowy działał, jak należy – nie tylko w pierwszym dniu po wdrożeniu, ale przez cały okres użytkowania. Do tego wybierając Apifonica, stawiasz na maksymalne bezpieczeństwo (RODO, ISO 27001, SLA, dane przechowywane w EU) oraz możliwość stałej optymalizacji bota.